Tuesday, November 11, 2008

Adverganza's Wednesday morning picks, 11.12.08

Wherein I scan the Wednesday morning headlines so you don't have to.

From Advertising Age:

--Dentsu snaps up McGarry Bowen.
--Hilarity ensues as Casey Jones, Dell's vp/global marketing and overseer of Dell-only shop Enfatico leaves the company!
--Will consumers be leery of plugging into bankrupt Circuit City over the holidays?
--Don't look for cable to start Hulu-ing.
--Television Bureau of Advertising now predicting national spot to be down 11.5 percent in 2009.
--3 Minute Ad Age: Cable shouldn't just be about content, but about context.

From Adweek:

--DDB is latest agency to name a diversity chief. The name's Minerva Garcia.
--Asset swap between WPP and Nielsen. If you can follow it, you're a better woman than I.
--Citi Investment Research predicts a 3.6 percent ad spending decline next year.
--Because they couldn't think of what else to name it, ANDY Awards calls its new category "Category Next."

From Mediapost:

--Burst launches network of people who intend to buy cars, which is pretty easy, since no one is intending to buy a car.
--Jarvis Mak to head research at Havas Digital.
--Clear Channel says Obama outspent McCain in radio 5-to-1.
--First, we stop eating at restaurants.
--And this study showed that nearly half of those surveyed have cut back on fast-food restaurants.
--Sarah Palin's favorite consignment shop has to change its name.

From Mediaweek:

--Which digital arm of a major private publishing company just laid off staff?
--Vivian Schiller, senior vp/general manager at nytimes.com, joins National Public Radio as president/CEO.
--Rodale says its revenue declined five percent compared to last year's third quarter.

From The New York Post:

--GM pulls out of the LA Auto Show. That's how bad it is.

From The New York Times:

--Low-budget ad campaigns for itty-bitty banks.

That's it. Lost a few items this morning somehow that I coulda sworn I added, but got to move on.

1 comment:

HighJive said...

have you noticed that adweek.com runs disclaimers in their stories identifying themselves as being part of nielsen? is that a legal requirement to admit the source is biased?